Klubbholmen

Furholmen

badstrand2

Viggbyholms Båtklubb arrenderar den södra delen av ön Furholmen söder om Östra Lagnö.
Denna lilla pärla erbjuder något för de flesta såsom: Brygga med boj, bastu, sandstrand, badklippor, optimister & roddbåtar att låna, toaletter, soptunnor samt en stuga att sitta i om vädret skulle bli ruggigt.

Midsommar
Midsommar firas traditionsenligt på Furholmen. Det är trångt och gemytligt i hamnen och det finns aktiviteter för hela familjen under helgen.

midsommardans2

Kräftköret
Någon helg i augusti brukar det vara dags för kräftskiva ute på Furis. Seglarna kappseglar dit medan motorbåtsfolket tar sig ut på vanligt sätt. Efter målgång och prisutdelning sätter surplandet igång på bryggan.

kraftbryggfest kraftbryggfestung