Trailerplats

Trailerplats Vinter

Det finns möjlighet att ställa upp båt på trailer under vintersäsong. Vi har cirka 120 sådana platser och de är för båtar med en längd upp till 7m.  Omsättningen bland dessa platser är låg varför det är lång kötid till dessa.

Trailerplats sommar

Under sommaren är det möjligt att hyra plats för att ställa upp trailern på hamnplanen. Denna möjlighet finns för de medlemmar som har annat avtal såsom; vinteravtal trailer, bryggavtal och/ eller rampavtal. Dessa sommarplatser är tillgängliga först när hälften av de båtar som står uppställda på stora hamnplanen har sjösatts. Innan dess finns inte någon plats för traileruppställning. Platsen är tillgänglig fram till att hälften av båtarna på stora hamnplanen har torrsats. Därefter finns det inte möjlighet att ha dem på uppställda.

För 2023 gäller avtalet om sommaruppställning av trailers mellan 3:e maj och 28:e september.

Det är väldigt viktigt att dessa tider respekteras, då platsen där trailrarna står uppställda skall användas för uppställning av båtar. De trailers som står uppställda i strid mot avtalet kommer att flyttas på ägarens bekostnad och risk. Det är även möjligt att medlemmen förlorar möjligheten till uppställning nästkommande år.

Trailer Helår

Det finns ett 10-tal trailerplater som kallas året-runt-platser eller helårsplatser. Dessa platser kan erbjudas de medlemmar som har vinteravtal för uppställning av trailerbåt samt har avtal om bryggplats.

Dessa platser finns på lilla planen längs med Hamnvägen.

Att tänka på med trailer:

• Skydda din trailer mot stöld.
  • Demontera gärna propeller, underhus och motorkåpa, på utombordmotorer, inför vinterförvaringen.
  • Hämta och märk din trailer med klistermärke/ dekal som finns att hämta på hamnkontoret.
  • Respektera avtalstiderna.