NYHETER

VBK bästa båtklubb i lilla ÅF Offshore Race

Viggbyholms juniorseglare deltog under lördagen i lilla ÅF Offshore Race.Viggbyholms juniorseglare deltog under lördagen i lilla ÅF Offshore Race.

Tävlingen som arrangerades av KSSS genomfördes dagen innan starten av ÅF Offshore Race med segling ett varv runt Skeppsholmen. Våra duktiga optimistseglare kämpade tappert i en tävling med varierande vindar och där dom stundtals hindrades av Djurgårdsfärjan som behövde åka mitt igenom tävlingsområdet. Den här gången tog klubben inga individuella pallplatser men vi tilldelades pris för bästa båtklubb! Barnens jubel och lycka visste inga gränser när priset tilldelades på stora scenen för ÅF Offshore Race.Det var en härlig dag på Skeppsholmen och en mycket välarrangerad tävling av KSSS som vi ser fram emot att delta i även nästa år.

Hamnkontoret

Kontaktuppgifter till hamnkontoret