Info seglarskola 2021

Anmälan och bokning till seglarskolan öppnar den 1 mars kl 12:00.

---------------------------------------

Seglarskolan som under flera år har anordnats av Viggbyholms Båtklubb är en mycket populär aktivitet som varje år utbildar cirka 160 barn i grunderna inom segling och sjövett. Seglingen sker på Stora Värtan och för teorilektioner disponerar vi Klubbhuset då inte vädret tillåter oss att vara utomhus. Våra instruktörer, som även ansvarar för vår- och höstträningar, har flera års erfarenhet av seglarskolejobb. Seglarskolan är till för dig som är 6 år och uppåt och som vill lära dig segla Optimist, eller C55. Vi anordnar kurser för nybörjare och hela vägen upp till kappsegling.

För mer information om seglarskolan, och länk till anmälan, besök juniorsektionens egen hemsida:

Anmälan till årets seglarskola öppnar den 1 mars klockan 12:00. Klicka här!