Avgifter

Beslut om avgifter fattas av VBK:s medlemmar på klubbens höstmöte, avgiftsbilagan finns att ladda hem här nedan.

Med några få undantag återbetals inte erlgda avgifter (se stadgarna).

VBK fakturerar de flesta av sina medlemmar halvårsvis.

• Årets första faktura skickas ut början av året för medlemsavgifter samt övriga båtrelaterade avgifter inför sommarsäsongen.
  • Årets andra faktura skickas ut i halvårskiftet för de medlemmar som har båtrelaterade avgifter inför vintersäsongen.

Förklaring av särskild avgift:

• Mastavgift tas ut och avser samtliga medlemmar med segelbåt i VBK:s hamn. Avgiften täcker klubbens kostnader för den infrastruktur som krävs för hantering av master som masthus, mastkran, vagnar för hantering av master osv. Avgiften är solidarisk och gör att samtliga medlemmar med segelbåt har tillgång masthanteringen vare sig masten förvaras i masthuset eller på båten över vintern.

Här finner du Avgiftsbilaga 2024.pdf i PDF-format.