Gästplats

I VBK´s hamn finns det 15 gästplatser längst in på C-bryggan. Här kan man förtöja mot Y-bom. Dessa platser är tillgängliga för gästande båtar under tiden efter klubbens sjösättning och fram tills att torrsättningen påbörjas.

2023-05-08 öppnas gästhamnen. 2023-09-22 stänger gästhamnen för säsongen.

Gästande båt som är upp till 11 meter lång, upp till 3,9 meter bred och som har en djupgång av maximalt 1,8 meter, samt väger under 6 ton, är välkomen att lägga till.

Registrering görs på hamnkontoret eller enligt instruktion uppsatt i korridor vid hamnkontoret.

Gästande båtar kan ligga i gästhamnen i maximalt 7 sammanhängande dygn och totalt 14 dygn per säsong.