Köplats

I Viggbyholmsbåtklubb finns det olika köer såsom bryggplats, vinterplats bodfack med mera och alla bygger på att den med längst kötid skall få det tillgängliga objektet.

När det gäller bryggplats och upplagsplats så delas de ut efter bästa matchning och till den som har längst kötid.

Med bästa matchning menas att för en ledig plats väljs den båt som är bäst lämpad för respektive plats utifrån bredd, längd och djupgång.

Medlem som lämnar en plats har förtur under nästkommande år.

Om man står i kö utan att ha angivit mått för den båt man vill ha plats för så kontaktas man inte av hamnkontoret. Hamnkontoret lämnar bara erbjudanden till de medlemmar som har angivit mått för sin sökande båt.

När hamnkontoret lämnar ett erbjudande på den mailadress som angivits i medlemsregistret skall svar lämnas inom den i meddelandet föreskrivna tiden. Om man inte svarar går erbjudandet vidare till nästa i kön.

Det är den köande medlemmens ansvar att hålla sin kontaktinformation uppdaterad.

Om medlemmen har tackat nej till X antal erbjudanden så sätts köanden som inaktiv och får återkomma med information om att de ånyo är intresserade av en båtplats.